Theater: Plays

'Die Hamletmaschine,' German Production

Casting notice expires: February 4, 2014

This listing has expired.

Search for similar casting calls

Company

RMA
Tim Mukherjee, dir.-prod.

Production Description

Casting "Die Hamletmaschine" by Heiner Müller, to be performed in German. Producer states: "This production is in German with English supertitles. We are looking for an actress who is fluent in German with a native or convincing accent. This will be a collaboration between a musical group, RMA (www.rmatrio.com), and the actors, with a minimal set. RMA is an improvisational trio employing guitar, bass, drums/percussion and electronics. The guiding idea is that the actors and musicians form their own dynamic union, with the musicians improvising and the actors both leading and responding to the musical material."

Rehearsal and Production Dates & Locations

Performs March 6 in NYC; approx. three additional performances will take place March 2014 (dates TBD).

Compensation & Union Contract Details

Producer's compensation note: "There is no promised compensation for this production. After production costs are met, any remaining revenue from ticket sales will go to the actors."

Auditions

Seeking submissions from: New York, NY Sign up or Log In to apply.

AUDITION SIDE

Akt 2: Das Europa der Frau

Enormous room. Ophelia. Ihr Herz ist eine Uhr.
OPHELIA (CHOR / HAMLET)
Ich bin Ophelia. Die der Fluß nicht behalten hat. Die Frau am Strick Die Frau mit den aufgeschnittenen Pulsadern Die Frau mit der Überdosis AUF DEN LIPPEN SCHNEE Die Frau
mit dem Kopf im Gasherd. Gestern habe ich aufgehört mich zu töten. Ich bin allein mit meinen Brüsten meinen Schenkeln meinem Schoß. Ich zertrümmre die Werkzeuge meiner Gefangenschaft, den Stuhl den Tisch das Bett. Ich zerstöre das Schlachtfeld das mein Heim war. Ich reiße die Türen auf, damit der Wind herein kann und der Schrei der Welt. Ich zerschlage das Fenster. Mit meinen blutigen Händen zerreiße ich die Fotografien der Männer die ich geliebt habe und die mich
gebraucht haben auf dem Bett auf dem Tisch auf den Stuhl auf dem Boden. Ich lege Feuer an mein Gefängnis. Ich werfe meine Kleider in das Feuer. Ich grabe die Uhr aus meiner Brust die mein Herz war. Ich gehe auf die Straße, gekleidet in meinem Blut.

The English translation can be found here (see Act 2):
http://members.efn.org/~dredmond/Hamletmachine.PDF